donderdag 31 maart 2011

Annemarieke adviseert Deviantart.com

Hou jij van tekenen of fotograferen, ben jij een designer of hou jij gewoon van mooie plaatjes? Dan is www.deviantart.com zeker aan te raden!
Hij bestaat al aardig wat jaartjes, maar toch kennen niet veel Nederlanders deze super handige site.



Op Deviantart kan je zelf, gratis, een account aanmaken en al je werken posten. Of dat nou foto’s, schilderijen, digitale ontwerpen of geschreven verhalen zijn, alles mag! Iedereen kan jou werken zien en kunnen advies, commentaar of een complimentje achterlaten. En dit kan jij zelf ook bij hen doen. Ook kan je alle dingen die je mooi vind opslaan in een ‘favorieten’ map, kan je je aanmelden bij bepaalde groepen en kan je meedoen met wedstrijden. Het is een echte Art-communitie. Heel handig dus voor al die beginnende kunstenaars onder ons die graag hun werken aan de rest van de wereld willen tonen. (Deviantart is namelijk zelfs in landen als Japan, Australié, Rusland en Zuid-Afrika bekent!) Ook kan je via deviantart werken kopen of verkopen, kan je vrienden maken, je talenten bundelen met anderen, net wat jij wilt!

Het erg bekende Disney-Princessen "plaatje", wat dus een onwijs mooi digitaal ontwerp is van member Bri-Chan, heeft zijn roem te danken aan deze site.


Heel handig dus om een beetje naamsbekendheid te kweken! Bovendien kan je het zelf heel goed als zoekmachine gebruiken voor nieuwe inspiratie. Door de handige verdelingen van de verschillende categorieën, kan je duidelijk aangeven wat je precies zoekt. Zo heb je “Traditional Art”, “Film and Animation”, “Literature”, “Fan Art”, “Photograpy” en ga zo maar door.
Zeker een bezoekje waard dus!

(Ikzelf heb ook een Deviantart account. Mijn galerij kan je vinden via deze link: )
http://rose-ann-mary-k.deviantart.com/gallery/


Hebben jullie er wel is van gehoord? Heb je ook een account of ken je mensen die een account hebben? Post je link in een reactie, ik ben erg benieuwd!

*Ik ben niet aansprakelijk voor het aan een verslaving raken van deze site! ;)*

Lots of Love,
xxx
Annemarieke

Ps. Never Tickle a Sleeping Dragon.

15 opmerkingen:

  1. Ik heb een account gemaakt en ik ga mijn 365 erop bijhouden. Maar nu moet ik 90 foto's 1 voor 1 uploaden *zucht*.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk!:D
    Haha, ja precies. Ik ben ook nogsteeds bezig met tekeningen eerst te scannen, en dan 1 voor 1 uploaden. Ik heb gister een doos vol oude tekeningen gevolden van de leeftijd 13 t/m 15, daarvan ben ik ze nu ook aan het uploaden.. Ik kan er wel even een middagje voor uittrekken. haha;)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik kende deviantart al, mijn zus had /heeft het namelijk. Zij zet er foto's enz. op. Ik heb ook een account maar weet de naam niet meer en zette er toch niks op :P

    xxLiefs
    ps. ik ga even op jouwe kijken
    x

    BeantwoordenVerwijderen
  4. @Summerlovee,
    Leuk!:D Zou je de link mogen delen denk je?
    Ben erg benieuwd!:D

    BeantwoordenVerwijderen
  5. http://avivabing.deviantart.com/
    Zó, ben nu al bij dag 64 hahahaha.
    Maar echt leuk dat je meteen al zo veel reacties/fav's krijgt! En ik word ook al gevolgd door 4 mensen haha. En WTF is een llama-batch?

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leuk, Aviva! :D

    Ja, dat is het leuke. Iedereen staat altijd open voor nieuwkomers!

    Hahah, een LlamaBadge is een soort van Respect betuiging. Je kan elke dag er ééntje aan iemand geven. Het is ontstaan als een soort grapje, maar het word nogsteeds gebruikt.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Geweldig toch, dat je al je kunstwerken aan de hele wereld kunt laten zien! Zo hoef je nooit meer naar een museum ;)!
    Als ik al die creativiteit bekijk, dan denk ik dat er een hoop mensen zijn die hierdoor meer lol in hun leven hebben. Vooral zo doorgaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. @Osi
    Haha! Ja he!:D Super handig dus!

    @Aviva,
    Ik heb ze gezien! En ik sta al tussen je Watch-List.

    @ManonvanderHave,
    Ja toch! Google is vergeleken met Deviantart eigenlijk gewoon een hele simpele plaatjes zoeker.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. mijne is:

    http://fashionista-danique.deviantart.com/

    xoxo ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ja, ken ik ook. Maar ik vind het best wel stom dat je alleen dertien mag zijn of ouder als je een account aan wilt maken. Zelf ben ik 11, maar ik wil de rest van de wereld mijn ART showen! Kent iemand nog een andere site net zoals DeviantART? En waar je een account kan maken als je ook ONDER de dertien bent?

    BeantwoordenVerwijderen
  12. hey! lijkt me leuk...maar bestaat het misschien ook in het Nederlands? wel niet zo fijn dat je dertien moet zijn ....ik men 12 :(

    X....

    BeantwoordenVerwijderen
  13. @Annoniem & Charmaine

    Nee, deze site is er helaas niet in het nederlands. Het is een internationale site, dus engels. En als het goed is kan je als je jonger dan 13 bent ook gewoon een account aanmaken hoor?!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. ah..okè! ga er misschien eens één aanmaken!!!

    BeantwoordenVerwijderen

Just leave your lovely comment!