zaterdag 16 april 2011

Irene maakt een zelfgemaakte haarmasker

Normaal koop ik altijd haarmaskers bij de winkel, dat is wel zo gemakkelijk. Ik wist natuurlijk ook dat er allerlei recepten waren om zelf een haarmasker te maken. Eigenlijk durfde ik dat niet aan, maar omdat ik toch een beetje jullie proefpersoon ben, heb ik mij vorige week toch overgehaald om er ééntje te maken. Het recept is heel gemakkelijk, je hebt nodig:



  • Één ei;

  • Één banaan;

  • Vijf eetlepels olijfolie;

  • Drie eetlepels melk;

  • En eventueel drie eetlepels honing.

Je pakt natuurlijk eerst een schaaltje en de ingrediënten. Dan prak je de banaan tot een 'moes'. Als je dit hebt gedaan, voeg je het ei toe. Wederom prak je weer alles tot een moes. Daarna voeg je de melk en honing toe. Dit mix je goed totdat er één mengsel is ontstaan. Nu is je masker al klaar. Je pakt nu zilverpapier of een handdoek. Als je zilverpapier gebruikt, knip je dit alvast. Het zilverpapier moet je iets langer knippen dan je haarlengte. Nu ga je naar de badkamer. Je neemt je schaaltje en zilverpapier/handdoek mee. Daar doe je je zelfgemaakte haarmasker in je haar. Doe dit wel boven de wasbak, want je gaat waarschijnlijk veel knoeien. Zodra je alles in je haar hebt gedaan, wikkel je het zilverpapier/je handdoek om je haar heen. Dit zet je voor de zekerheid vast met een grote klem, zodat het niet kan uitzakken. Na 15 tot 30 minuten spoel je je haar uit met warm water. Vervolgens gebruik je de shampoo en crèmespoeling die je normaal ook gebruikt.


Zelf vond ik het niet een prettig masker. Het idee alleen al dat je ei in je haar hebt is raar en het masker stinkt ook heel erg! Ook was het moeilijk om mijn haar uit te spoelen, er zaten namelijk nog wat brokjes banaan in. Ik ben dus heel lang bezig geweest met mijn haar uitspoelen. Ik moet wel eerlijk bekennen; mijn haar zat de volgende dag echt perfect! Het zag er heel gezond uit en mijn haar had een mooie natuurlijke glans. Hier een aantal - en + puntjes op een rij:


+ Je hoeft je huis niet uit;

+ alle ingrediënten heb je als het goed is wel thuis;

+ Het zijn natuurlijke producten (geen chemische 'troep')

+ Je haar krijgt een mooie glans en ziet er gezond uit;

- Je knoeit heel erg als je het in je haar wilt doen; - Het masker stinkt; - Moeilijk uit te spoelen Wat vind jij fijner, een zelfgemaakte haarmasker of eentje uit de winkel?

“Be who you want to be, not what others want to see”


Liefs, Irene.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Just leave your lovely comment!