woensdag 13 juli 2011

Sharons favoriete yoghurt-ontbijtjes

Heb jij 's morgens ook nooit zin om brood te eten? Ik kies altijd voor yoghurt 's morgens, maar af en toe heb ik ook wel eens zin in wat variatie. Zie hier drie van mijn favoriete yoghurt-ontbijtjes!

- Yoghurt met aardbeien en muesli
Fruit in yoghurt vind ik altijd lekker; mijn voorkeur gaat op dit moment uit naar aardbeien in combinatie met naturel muesli met rozijnen. Om het er een beetje leuk uit te laten zien, kan je een groot glas nemen in plaats van een kom. Doe laagje voor laagje in het glas: eerst een bodempje muesli, daar een beetje yoghurt op, aardbeien,  yoghurt, muesli, yoghurt, aardbeien. Dan krijg je een effect als op de foto hieronder.

Tumblr_ljyqvddyc11qc4g03o1_500_large

- Yoghurt met kersen en nectarines.
Misschien wel een beetje een rare combinatie, maar over het algemeen houd ik daar wel van. Ik eet wel vaker rare combinaties, haha. In ieder geval, de nectarines moet je ontpitten. Ik doe dit meestal door de nectarine in acht partjes te snijden, waardoor je het vruchtvlees van de pit af kan halen. Deze acht stukjes snijd je in drie á vier stukjes.
Ontpit de kersen door de door midden te snijden en de pit er uit te halen. Doe de kersen, stukjes nectarine en de yoghurt in een grote kom, en smullen maar!

Picture-73_large

- Appel/kaneel/muesli yoghurt.
Ook heel erg lekker: yoghurt met appel, kaneel en (appel)muesli. Je hebt ongeveer een halve appel nodig, die je in kleine stukjes of schijfjes moet snijden. Meng deze stukjes appel met een theelepel kaneel, een theelepel (basterd)suiker en een handje muesli. Voor een extra 'appel'-smaak kan je kiezen voor speciale appelmuesli, waar al gedroogde stukjes appel en rozijnen in verwerkt zitten. Erg lekker!

Tumblr_lmymlnieh21qh1x6ro1_500_large

Eet smakelijk! En remember; nooit je ontbijt over slaan! Het ontbijt is de belangrijkste voedingsbron van de dag, dus maak er even tijd voor. Maak een lekker ontbijtje voor jezelf - éen van de bovenstaande recepten bijvoorbeeld - en geniet!


You'll always regret what you don't say, liefs, Sharon.

Psssst: eigenlijk mag ik het nog niet vertellen, maar volgende week komt er een give-away actie! Wie gaat zich sowieso inschrijven? Ik mag niet niet zeggen wát we precies weg gaan geven, maar het is het zeker waard!

5 opmerkingen:

  1. ik ga me sowieso inschrijven voor de give-away!
    en ik vind al die 'gerechtjes' er echt leuk uitzien, de eerste ga ik zeker weten een keer maken.
    liefs.
    http://likelovelystuff.blogspot.com/

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oeh, dat eerste recept met die aardbeien lijkt me erg lekker! Lijkt een beetje op een trifle die ik laatst maakte.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oeh leuk een give away, vanaf morgen starten ook mijn winactie's;)

    P.s. ik heb je getagged

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een heerlijke ontbijtrecepten. Ik ben voor ons nieuwe merk Goeie Grutten altijd op zoek naar recepten met muesli.
    Zou onze muesli eens willen proberen? Mail me je adres en ik stuur een pak op.
    De Grutten,
    Ilse

    BeantwoordenVerwijderen

Just leave your lovely comment!