zaterdag 17 december 2011

Rosalie deelt de allerallerallerbeste vloggers uit Youtubeland


Gegroet aardlingen en overige wezens!
Vlogging, video blogging of v-blogging is iets wat wij in Nederland nog niet heel goed kennen, maar in andere landen (*kuch* USA, UK, ...) ontzettend groot is. Ze maken vrienden via de reusachtige Youtube community en gaan naar allerlei gatherings en meetings. Natuurlijk heeft Nederland wel zo z’n vloggers en gatherings, maar die zijn zeldzamer en kleinschaliger.
Ik ben echt supermegafan van een heleboel vloggers, maar deze zijn toch echt mijn favoriet: 

Met meer dan een miljoen (voor het beeld: 1.000.000!) subscribers is dit het allergrootste channel van de UK. Vrijwel ieder filmpje is meer dan een miljoen keer bekeken, een flinke prestatie lijkt me zo.
Nu denk je misschien ‘Mhh… die naam komt me bekend voor.’ Nou, dat kan. Waarschijnlijk doordat:
a) je een geweldige vriend/vriendin hebt die je een filmpje van hem heeft laten zien
b) je hem zelf hebt ontdekt
c) je een heel trouwe lezer van Daily Noted bent. Annemarieke heeft namelijk ook een artikel over hem geschreven!  

Zoals gezegd, A&ik lijken verdacht veel op elkaar. Ik had dit artikel al 50000 jaar op de planning staan, maar Annemarieke was eerder. Omdat hij toch echt mijn hardcore favoriet is, kon ik hem toch niet aan de lijst laten ontbreken. Voor filmpjes, check Annemarieke’s artikel

Ahhh, Schots accent! Ahh, lijkt op David Tennant. Ahh, humor.
Mr is ook lid van de geweldige band Chameleon Circuit (trock/time lord rock-band, jup muziek over Doctor Who!). 



A.k.a. Alex Day. Muzikaal talent (net als de anderen hierboven), ook in Chameleon Circuit en heeft zondag (morgen dus) uitgeroepen tot Forever Day. De dag waarop wij allen zijn single Forever Yours zullen kopen. Of in ieder geval, alle leden van de Nermie Army, zijn rekruten.
De wat grovere, sarcastischere versie van Charlie en daarnaast iets eh – ja. Kijk maar gewoon. Vooral bekend vanwege zijn serie ‘Alex reads Twilight’ die echt hilarisch is. 
Twilight fans: kijk, misschien steek je er nog wat van op. 
Haters/ongeïnteresseerden: kijk, maar alleen als je tijd hebt. Zodra je de eerste hebt gekeken, wil je alleen maar meer en meer en meeer. 



WOOOT Nederlands talent!

Vrij diepgaand, slimmig, veel sketches en *trommelgeroffel* humor van eigen bodem! Lichte verademing om – eindelijk – iedere minieme opmerking te begrijpen: woordgrapjes, maar ook Nederlandse zaken, zoals Sinterklaas.
Ik ken hem nog niet suuuper lang (het kijken van alle vlogs van Alex, Charlie en Liam kostte even wat tijd), maar wat ik tot nu toe van hem gezien heb ziet er echt heel erg goed uit. Als hij het in het Engels deed, zou hij ook al over de miljoen subscribers zitten, I guess.



Een vriendin van mij en ik zijn ook aan het brainstormen over het beginnen van een vlog. Het lijkt ons namelijk echt heel erg leuk om te doen.
Heb je zelf ooit overwogen te beginnen met vloggen, of heb je je eigen vlog? En wie zijn jouw favoriete vloggers?

Let there be cake for all our mistakes!

Ave, Rosalie.





Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Just leave your lovely comment!