zaterdag 31 december 2011

Rosalie probeert nieuw jaar wat spannender te maken


Gegroet allerliefste lezertjes!
Het is 31 december, en dat betekent: OMG BIJNA 2012. LAATSTE DAG 2011. WAAAAAAAAAAAH.
Oké. Dat was misschien wat overdreven. Voor mijn gevoel is het hier in Nederland niet zo’n big happening. We knallen wat pijlen de lucht in, hangen in een of andere tent met rare muziek en vies bier, eten het zoveelste feestmenu, een activiteit die we volledig zat zijn na al die kerstdagen en kliekjes-van-kerst-menu’s… Geen romantisch gezoen onder de Eiffeltoren om 00:00, het is meer die ene feestdag voor de hele familie die wat ongelukkig gepland is. Zo na Sinterklaas en Kerst is iedereen het zat.

Toen ik vroeg of het oké was als ik vandaag geen nieuw-jaargerelateerd artikel zou posten, antwoordde het merendeel met iets in de trant van ‘Hmpf, nieuw jaar? Dat kan me gestolen worden.’
De boodschap is duidelijk. Maar het ging toch tegen m’n gevoel in om op deze dag over iets anders te bloggen. Dat zou we erg zielig zijn voor nieuw jaar, huh? Misschien brengt het me zelfs ongeluk voor 2012.

Waar men pas echt weet te knallen met nieuw jaar, is China. Het is daar praktisch de grootste feestdag die ze kennen, da’s nog eens wat anders dan het nieuw jaar in ons Kikkerlandje.






Het jaar 2012 is volgens de Chinese kalender het jaar van de draak, het vijfde dier in de Chinese dierenriem. De draak is trots, levendig, enthousiast, geestdriftig, succesvol, krachtig, extravert, inspirerend, onweerstaanbaar en voelt zich uitverkoren. De draak is, net als de slang, geboren onder het teken van geluk, maar daarnaast ook van de keizer. Hij is populair bij ouders die kinderen willen: in jaren van de Draak is er een merkbare toename van geboorten te onderscheiden, omdat ouders hun kinderen graag onder dit teken geboren laten worden.  

Wat staat ons in 2012 nog meer te wachten? Oh, wait, Apocalyps! Dankzij de kalender van onze lieve vrienden de Maya’s, die afloopt op 21 december dit jaar, denken veel mensen dat er op deze bewuste dag een grote verandering/natuurramp zal geschieden. Al zijn veel mensen het er niet mee eens. Hoe de Maya’s tegen 2012 aankeken, zou vergelijkbaar zijn met hoe wij tegen 2000 aankeken. Not that kind of a big deal, dus. Andere mensen houden het op de rekenfout-theorie, wat erop neer komt dat de aarde pas zal crashen in 2220.


Verder komen er een hoop geweldige films en albums uit. Denk aan The Avengers en The Hunger Games, maar ook EEN NIEUW ALBUM VAN MUSE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Sorry voor de uitroeptekens, volgens mij bleef m’n vinger even hangen of doet mijn toetsenbord gewoon raar. Ik zal ernaar laten kijken.

Het nieuwe jaar brengt ook een hoop plannen en projecten van mijn kant met zich mee: ik ga nu officieel een vlog beginnen, het eerste script is al rond, het wachten is alleen nog op m’n vlogmaatje: we moeten een datum prikken en dan kunnen we beginnen met filmen! Daarover zal ik jullie tegen die tijd natuurlijk direct op de hoogte stellen.
Ook zullen Sharon, Anne en ik, geïnspireerd door onze Aviva, meedoen aan project 365, of iets vergelijkbaars. Je kunt hun blogs bekijken door op hun naam te klikken. Mijn project zal te vinden zijn op Blogspot en Tumblr, geheel in een Engels jasje. Niet panikeren als er nog niets te zien is, de Blogspot-versie zal pas geopenbaard worden bij het uploaden van de eerste foto op 1 januari. Nog even geduld dus! 

Tot volgend jaar! Have fun tonight!

Let there be cake for all our mistakes! – Rosalie


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Just leave your lovely comment!