vrijdag 13 mei 2011

Anne had haar IB exams.

->Door technische problemen met blogspot is dit bericht voor Vrijdag nooit eerder online gekomen, onze excuses hiervoor. 




Dag lieve meiden!

Zoals ik jullie vast al eens verteld heb volg ik niet alleen de gewone havo, maar ook het tweetalig onderwijs. 
Voor de lezers die hier niet bekend mee zijn; dit houdt kort gezegd in dat je in de 1e 3 jaar 60% van je lessen in het Engels krijgt (Biology, Geography, History, Science, English, PE, Arts en in de 3e Economics.). Verder ga je in de 3e op reis naar Engeland en heb je in de 4e/5e een uitwisseling (bij ons althands). Als laatste doe je in de 5e (of 6e) een IB exam en krijg je daar een IB diploma voor. IB staat voor International Baccalaureate.

Dit IB exam had ik dus afgelopen Dinsdag middag.
Het examen bestond uit twee delen.
Part one bestond uit vier teksten waar opdrachten bij hoorde. Vragen beantwoorden, true or false en nog een of twee onderdelen die ik even niet meer weet. Sowieso verschillen de opdrachten altijd een beetje. Bij de vierde tekst hoorde een opdracht om een speech te schrijven aan je klasgenoten met betrekking tot de informatie in deze tekst. 
Part two bestond uit zes vragen waar je er een uit mocht kiezen. De vragen variërend van een brief of email schrijven tot een brochure maken. De moest minstens vierhonderd woorden bevatten. 

Naast deze twee delen die elk 1,5 uur duurde heb je al drie keer eerder in het afgelopen jaar een Oral exam,  mondeling, gehad welke ook mee telt voor je eind cijfer.

Naar mijn idee ging het Dinsdag vrij goed, ik moet zeggen dat het naar mijn idee wel erg makkelijk was (eigenlijk vond iedereen dat wel) maar misschien kwam dat ook wel omdat we natuurlijk al vijf jaar extra engels krijgen.

Iedereen succes met de examens! En een fijne Vrijdag de 13e. (:

Stay beautiful,
x
-   Bad is never good until worse happens

ps.s helaas kan ik vandaag geen plaatjes toevoegen. Ik zit namelijk op de Imac en heb niet zoveel idee hoe dat precies allemaal werkt. Ik zit neit op mijn eigen laptop omdat die staat ingelogd op een ander blogger account en hij wilt sinds vanmiddag niet meer uitloggen :/
Mijn excuses hiervoor.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Just leave your lovely comment!