dinsdag 29 mei 2012

10 dingen die je nog niet wist over Sam!


Ik schrijf nu alweer een tijdje voor Dailynoted, en aangezien ik blijkbaar de enige ben die al haar dirty little secrets nog niet heeft verteld zal ik dat ook maar eens gaan doen.

1. Ik lees tijdschriften altijd van achteren naar voren en daar zit zelfs nog een reden achter ook. Op de laatste pagina’s staan namelijk meestal de saaiste artikelen dus als je achteraan begint bewaar je de leukste info voor het laatst!

2. Ik lees heel erg veel, maar mijn interesse beperkt zich tot fantasy. En dan ook echt alleen fantasy (het is zelfs zo erg dat ik heb overwogen om voor mijn Nederlands mondeling literatuur met fantasy te gaan vergelijken om al mijn klachten over onze saaie boekenlijst duidelijk te maken).


3. Ik heb belachelijk veel fantasie en een hele hoop rare hersenspinsels in mijn hoofd. Soms afgrijselijk irritant (eerlijk waar, er is niemand die zoveel doemscenario’s voor een situatie kan verzinnen) en soms helemaal geweldig (ik leef me altijd zo goed in dat het haast lijkt of ik zelf op Zweinstein of in The Shire of waar dan ook rondloop als ik aan het lezen ben).

4. In mijn hoofd werk ik al jarenlang aan een verhaal dat ik nooit opschrijf. Que? Ja, dit is een beetje raar, maar voordat ik ga slapen bedenk ik altijd nieuwe scènes voor het verhaal of speel ik mijn lievelingsgebeurtenissen af als een film. Helaas lukt het me niet om het tot in de puntjes uit te werken en daarom is het nog nooit zwart op wit verschenen.

5. Ik zing. Klassieke muziek. Zo. Misschien klinkt het een beetje suffig, maar ik doe niets liever. En om eerlijk te zijn gooien we er tijdens de les ook heel wat musical tussendoor, dus zo klassiek is het nou ook weer niet.

6. Natuurlijk heb ik, zoals ieder normaal meisje, een voedselverslaving, maar het is geen chocola, geen thee en geen Ben & Jerry’s. Ik ben helemaal gek op deegwaren. Volgens mij ben ik de enige die alle korstjes van zijn pizza opeet en als mensen die ze niet eten ze netjes voor me afsnijden hamster ik het liefst alle korstjes die er te vinden zijn.

Pasta hotline!
7. Ik heb een hekel aan de letter E. Geen idee waarom, hij staat me gewoon niet aan, punt.

8. In het dagelijks leven kom ik soms nogal over als een kakbal (zeker hier in Tukkerland, waar het hebben van een ‘r’ haast een misdaad lijkt te zijn), dus niemand verwacht dat ik rockmuziek luister en gek ben op festivals. Doe mij maar Red Hot Chili Peppers, Deep Purple of Wolfmother in plaats van Bieber, Ke$ha of Katy Perry.

9. Ik ben een ochtendmens. Jawel, wanneer de rest van de wereld op zondagochtend nog brak in zijn bed ligt ben ik degene die vrolijk eitjes staat te bakken in de keuken.

10. Aangezien ik een halve ginger ben (sproeten, bleke huid, lichte ogen… ik mis alleen het rode haar nog) word ik nooit, maar dan ook nooit bruin. Misschien dat ik na een weekje bakken op het strand met honderdduizend sproeten extra thuiskom, maar meer dan dat wordt het ook echt niet.


De artikels van de andere bloggers (sommige zijn al meer dan een jaar geleden gepost!) gemist? Klik op de namen voor een “10 dingen…” van hen! 
Aviva (maandag)
Nikita (ex-dinsdag)                           
Sharon (woensdag)
Annemarieke (donderdag)
Anne (vrijdag)
Irene (ex-zaterdag)
Tessa (ex-zondag)
Iris (ex-zondag)

Let's keep the moon awake and do electric boogiloo (ook een zin van mijn geliefde Peppers).

Liefs, 

Sam  

2 opmerkingen:

  1. Ik heb dat ook met die verhalen die ik in men hoofd super goed kan maken, maar voor het schrijven faal ik echt!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nummer 4 heb ik ook, elke avond een nieuw stuk verzinnen haha.

    BeantwoordenVerwijderen

Just leave your lovely comment!