zaterdag 26 mei 2012

10 dingen die je nog niet wist over Rosalie!


Ik geloof dat ik op Sam na zo’n beetje de enige ben die nog geen “10 dingen…” met jullie gedeeld heeft. Hoog tijd om daar verandering in te brengen dus, en jullie tien uiterst interessante wistjedatje’s over de huidige zaterdagschrijfster te delen!

1.      Terwijl velen Emma Watson en Blake Lively op hun lijst met inspirerende personen hebben staan, wordt mijn lijstje vooral gedomineerd door schrijvers. Denk hierbij aan J. K. Rowling (surprise!), David Mitchell, Tolkien, G.R.R. Martin, Mark Gatiss en Arthur Conan Doyle.
2.      Ik ben zo gruwelijk verslaafd aan thee. Mijn lichaam bestaat voor 70% uit Pickwick. Als het niet meer is.

3.      In mijn bestaan op deze wereld heb ik al vele bijnamen en aliassen gekregen. Een greep uit de lijst: Katie, Opperkalkoen, piraat, spagnost, co-writer bij S.H.A.K.E.S.P.E.A.R.E., manager van de nieuwe popsenstatie S2=J, en veel, veel meer.
4.      Ik ben slecht in ochtenden. Oh hell, als er iets is … ’s Ochtends is er simpelweg niets met me te beginnen. Geef me een kopje koffie (of een paar uur) en ik kan weer prima functioneren, maar daarvoor? Vergeet het.
5.      Ik kan er absoluut niet tegen als het geluid van mijn laptop op een getal staat dat niet eindigt op een 0 of 5. Echt, probeer het niet, ik word er intens kriegelig van.
6.      Iedere week heb ik bij het schrijven van mijn artikels de hulp van Google Translate nodig om de Engels/Nederlandse brei in mijn hoofd om te zetten naar één taal (ja, zo ziet het er in mijn hoofd uit) en een woordenboek Nederlands om te controleren of ik niet weer eens zelf woorden heb verzonnen (zo net nog, kriegelig, is dat een woord?)


7.      Zoals de meeste gymnasiasten met een bèta-profiel zal ik met alle liefde de primitieve van iedere mogelijke functie uitrekenen, maar heb ik m’n iPhone nodig als rekenmachine in de supermarkt (drie keer 2,60 plus 4,50 plus twee keer 1,80? Wat?)
8.      Ik ben goed in Nederlands op praktisch ieder gebeid, behalve het spellen van de meest simpele woorden. Hoe vaak ik woorden als‘applaus’, ‘apparaat’ en ‘ballon’ al wel niet fout geschreven heb … Ugh, pijnlijk.
9.      Als er iets is waar je me heel erg gelukkig mee maakt, is het banaan met nutella en slagroom. Bij elkaar in één glas. Ja, echt waar.

 

10.  Ik schrijf. Wat, voel je je nu bedrogen? Voelt deze tiende niet als een echte newsflash? Oké dan, even een nuance aanbrengen: ik schrijf verhalen. Naast deze wekelijkse artikeltjes waarmee ik jullie probeer te vermaken schrijf ik van alles en nog wat (fictie, non-fictie, screenplays, dialogen … anything). Vooral sinds ik mijn writer’s block weer (bijna) volledig heb weten op te sluiten in de bezemkast onder de trap ben ik weer veel gaan schrijven. Misschien, heel misschien, post ik wel eens kleine teasers hier voor jullie. Een soort tipje van de sluier, zonder dat er verder iets achter zit (want afgemaakt worden ze dan weer meestal net niet). Maar ook ver daarvoor schreef ik al, eigenlijk kan ik me het beginpunt niet eens meer herinneren. Ik heb het altijd al gedaan. That’s me.

De artikels van de andere bloggers (sommige zijn al meer dan een jaar geleden gepost!) gemist? Klik op de namen voor een “10 dingen…” van hen! 
Aviva (maandag)
Nikita (ex-dinsdag)
Sharon (woensdag)
Annemarieke (donderdag)
Anne (vrijdag)
Irene (ex-zaterdag)
Tessa (ex-zondag)
Iris (ex-zondag)

Hakuna matata!

2 opmerkingen:

  1. Haha wat leuk om te lezen. Zelf schrijf ik ook verhalen (: naast het bloggen. X

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Super leuk geschreven!
    &Theee<3
    Je wilt niet weten hoe vaak ik iets in google zet om te kijken of ik het wel goed schrijf, of om gewoon te kijken HOE je het moet schrijven =p

    BeantwoordenVerwijderen

Just leave your lovely comment!