dinsdag 1 mei 2012

Sam geniet van het mooie weer


Ik had deze post ook ‘Sam drinkt bier’ kunnen titelen, maar aangezien ik vreesde dat iedereen me dan direct als een alcoholist zou bestempelen heb ik uit veiligheid toch maar voor een andere titel gekozen. Misschien is het ook wel een beetje strange dat ik het drinken van bier en het genieten van het mooie weer één pot nat vind, maar laten we het daar niet over hebben. Waar ik het wel over ga hebben? BIER.

Waarom nou bier? Bier staat immers toch voor oncharmant, boerenlullen, carnaval en alles wat dan ook maar onvrouwelijk is? Nou nee, dat is dus absoluut niet waar. Uit eigen onderzoek heb ik zelfs ondervonden dat de meeste jongens in de zevende hemel zijn wanneer ze zien dat hun vriendinnen aan de bar geen zoet wijntje of fancy martini bestellen maar kiezen voor het vloeibare goud. Er is dan ook niks beters dan met een lekker biertje ’s avonds op het terras te zitten, zeker in de vakantie. Daarom hebben ze hier de speciaalbieravond uitgevonden: alle speciaalbiertjes voor de halve prijs!
Omdat ik me voor kan stellen dat jullie niet van plan zijn jullie zomeravonden in het gezelschap van een goed glas Guinness door te brengen stel ik jullie een aantal vrouwvriendelijke alternatieven voor.


Kersenbier, over het algemeen meestal Kriek genoemd. Heeft een heerlijk zoete smaak die wel iets wegheeft van cassis.


Rosébier, witbier met vruchtenextract. Minder zoet dan de bovengenoemde. 



Weizenbier, de meest bittere van de drie. Dit is een overkoepelende naam voor Duits tarwebier. In deze biertjes zit weinig hop, waardoor de smaak minder bitter is.

Goed gezelschap voor op de terrasjes dus! Dit neemt echter niet weg dat alle overige drankjes op de kaart ook geweldig zijn, maar mochten jullie deze vakantie nog op zoek zijn naar afwisseling met uitgaan, hou dit artikeltje dan in gedachten! Wat drinken jullie zelf het liefst in de zon?

Let’s keep the moon awake and do electric booglioo.

Liefs,

Sam 

1 opmerking:

Just leave your lovely comment!