donderdag 21 juni 2012

Annemarieke wil naar de bioscoop.

Hallo lieve lezers,
De examenperiode is voorbij en de zomervakantie komt eraan, dit betekend dat de bioscoop-periode er weer aankomt! Er verschijnen namelijk 3 keer zo veel films in de maanden juni, juli en augustus, dan in de van het jaar. En wát voor films, mijn handen (en ogen) jeuken nu al!


Brave:
Weer zo’n heerlijke Pixar film, die net even anders dan anders is. Een geweldige girlpower film, vol spanning en avontuur, gecombineerd met humor en digitale kunstwerkjes. Brave speelt zich af in Schotland, en de stemmen van de karakters hebben dus ook een prachtig accent wat voor mij een reden is om de film te zien. In plaats van die standaard sprookjes waar de prinses wel de “looks” heeft maar niet de “brains”, gaat het hier juist om de moed van een jonge prinses, die haar eigen lot wil bepalen, maar moet kiezen tussen wat haar familie en het volk wil, en haar eigen feministische ideeën. Een echte “hèhè, eindelijk eens een sprookje waar aan de stereotype prinses een draai wordt gegeven”- film. Morgen, 22 juni verschijnt hij in de bioscoop!



Man in Black 3:
Hier ben ik zelf al heel geweest, en vond hem erg gaaf. Met Will Smith in de hoofdrol kan je er vanuit gaan dat het een leuke film wordt. Net zo spannend als de voorgaande twee films, word er in de 3e film ook nog eens een dosis time-travel in gegooid, wat niet alleen voor grappige momenten zorgt, maar wat je ook aan het denken zet. Als je van Doctor Who houdt, dus zéker een aanrader, maar ook voor de niet-fantasie fans is deze film zeker het zien waard, want zo veel buitenaardse wezens zaten er niet in. Ook de 3D effecten waren erg goed, iets waar ik me normaal al best snel aan irriteer omdat het rommelig gedaan is, en ook de acteurs doen het prima! Als je dus zin hebt in een goede actiefilm, maar ook zin hebt om te lachen, is dit zeker een goede keus. Ik zat zelfs bij een scene met tranen in mijn ogen, omdat het verhaal zelf een emotionele kant heeft. Een erg goede film dus, en zeker aan te raden!

 


The Best Exotic Marigold Hotel:
Zo’n typisch Britse film vol bekende acteurs als: Bill Nighy, Julie Dench, Maggie Smith en veel meer. Qua acteerwerk zal het dus wel goed zitten! Toch heeft de film best al wat kritiek gekregen in de reviews. Het verhaal gaat over een groep Britse gepensioneerde, die een prachtige advertentie zien van het Marigold Hotel in India, en besluiten er heen te gaan. Eenmaal aangekomen blijkt het alleen een stuk minder luxe te zijn. (Lees: kapotte meubelen, spinnenwebben en schimmel). Ondanks de niet zo enthousiaste reviews, lijkt het mij een erg leuke feel-good film, en ik wil er eigenlijk dus ook best graag naar toe. Britse humor is niet voor iedereen, dat is waar, maar alleen al de mooie setting en de briljante acteurs zijn een bezoekje waard.



Rock of Ages.
Als laatste wil ik hier ook echt heel graag naartoe. Als je van musicals houd zit je hier goed! Zo’n heerlijk foute film, met zingende en dansende Tom Cruise, compleet met make-up, en al! Gebaseerd op de Broadway musical, gaat deze film over een plattelandsmeisje en een stadsjongen die beide opzoek zijn om hun Hollywood-droom uit te laten komen, en samen moeten werken om dit te kunnen behalen. Vol heerlijke Rock ’n Roll-liedjes van onder andere Journey, Bon Jovi en Night Ranger, is deze meezing-film toch wel een must. Al ga je er alleen al heen om lekker mee te bleren. Sleep je vriendinnen/ je moeder of je tante mee, want hij komt vandaag uit in de bioscoop!





Kijken jullie uit naar andere binnenkort verwachte films? Zo ja: welke? En als je al naar een van deze 4 geweest bent,
wat vond je er van?
Always
Lots of Love,
Xxx
Annemarieke

9 opmerkingen:

  1. gehehehe. ik bekeek je artikel precies om 0.00 uur, omdat ik weet dat jij m altijd precies om 0.00 uur post. hihi. Ik ga eigenlijk nooit meer naar de bios, maar ik wil eigenlijk 'The Lucky One' wel graag zien (:. En 'Rock of Ages' lijkt me ook gaaf. En die eerste heb ik nog niets van meegekregen, maar die klinkt ook top. HAHAHA.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haha, klopt! Ik plan hem altijd om 0.00 uur inderdaad. ;) Ik voel me wel vereerd dat je daar helemaal voor op blijft!
      Ik ben inderdaad ook erg benieuwd naar "The Lucky One". Normaal haat ik echt films met Zac Effron erin, maar ik moet zeggen dat deze trailer en de omschrijving er erg goed uit zag, en tja; iedereen verdient een tweede kans.

      Verwijderen
  2. The Hobbit! Komt pas in december tho', maar ik zit nu al te stuiterballen vanwege het vooruitzicht. En The Amazing Spider-Man. En The Dark Knight Rises.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Inderdaad! De Hobbit kijk ik ook zó naar uit!
      en erhm, om je even jaloers te maken: Ik zit in december dus in London.. raad eens wie eventjes naar die red-carpet-premiere toe gaat..? :P

      Verwijderen
  3. Oooh ik wil ook naar de bios, lang niet meer geweest maar er zijn zoveel leuke films :) het liefst wil ik naar Snow White and the Huntsman. Die films in jouw rijtje zijn ook leuk! <3

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik wil ook naar de bioscoop!!!Maaar...ik heb maandag mijn laatste twee examens. Nog effe wachten dus. Maar in de vakantie wil ik met een vriendin naar snow white and the huntsman. Brave wil ik ook graag zien..met de nichtjes (wij zijn samen gek van pixar en disneyfilms=)
    The best exotic marigold hotel én de hunger games staan ook nog op mij te wachten!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. ik wil nog naar jackie en what to expect when your expecting!
    en niet te vergeten ice age 4, madagascar 3 en despicable me 2!!woehoe!

    BeantwoordenVerwijderen

Just leave your lovely comment!