dinsdag 19 juni 2012

Sam is geslaagd!


Hee meiden,

Na zes lange, zware jaren ben ik eindelijk klaar met mijn vwo en (bijna) geen middelbaar scholier meer. Ik was niet echt bang dat ik zou gaan zakken, maar met al dat gedoe rondom de 5,5-norm en met een hele hoop gestreste vriendinnen om je heen is het bijna onmogelijk om niet zenuwachtig te zijn op de dag dat je gebeld wordt. Maar zoals jullie zien ben ik geslaagd, en was ik nog blij met mijn cijferlijst ook!
Maar eigenlijk gaat dit artikel daar helemaal niet over. De grote vraag is namelijk: wat ga ik volgend jaar doen? Om eerlijk te zijn vond ik de middelbare school hartstikke leuk en zijn mijn ouders ontzettend relaxte mensen, dus echt een gigantische noodzaak om uit huis te gaan voelde ik niet. Naarmate mijn eindexamenjaar vorderde en ik serieus een studie en een stad moest gaan kiezen vond ik het toch wel exciting. Na de vakantie begin ik aan een nieuw leven! 


Dat nieuwe leven zal zich af gaan spelen in Groningen, waar ik geschiedenis ga studeren. Misschien klinkt dat nogal saai en stoffig, maar binnen de opleiding geschiedenis heb je veel vrije ruimte dus kun je helemaal zelf bepalen in welke richting je de opleiding stuurt. Zelf ben ik van plan om met direct vanaf het eerste jaar al veel bezig te houden met media en journalistiek. Dat sluit dus prima aan bij wat ik op dit moment doe!
Natuurlijk bestaat het studentenleven niet alleen (of eigenlijk vooral niet, moet ik denk ik zeggen) uit studeren. Naast het geweldige uitgaansleven in Groningen ben ik van plan om lid te worden van een studentenvereniging, om bij het debatteam te gaan, om te gaan schrijven voor een tijdschrift dat verbonden is aan mijn opleiding en natuurlijk blijf ik ook nog schrijven voor Dailynoted! Stiekem wil ik ook nog proberen om meer te gaan sporten en natuurlijk wil ik in de weekenden naar huis om mijn vriendinnen van thuis en mijn vriendje te zien. Zoals Anne al droogjes opmerkte ga ik dit niet volhouden, tenzij time management onverwachts mijn verborgen talent blijkt te zijn, maar we zullen zien. Liever een hoofd vol plannen dan geen enkel idee over de toekomst, right


Gelukkig heb ik nog een aantal maanden vakantie, om lekker te ontspannen, een kamer te zoeken en te wennen aan het idee dat ik over zo’n zeven weken hopelijk in mijn eigen kamertje in het hoge noorden zit. Want een nieuw begin is heerlijk, maar stiekem ook wel behoorlijk spannend.

Zijn jullie ook geslaagd en zo ja, wat gaan jullie volgend jaar doen? Laat het me weten!

Let’s keep the moon awake and do electric boogiloo.

Liefs,

Sam 

P.S. Sorry voor het verlate artikel, maar dankzij de hospiteeravond die ik gisteren had is het erbij ingeschoten. Excusez-moi!

6 opmerkingen:

  1. Groningen heeft inderdaad een superleuk studentenleven. haha. Daar vermaak je je vast wel. Je moet vooral de Keiweek aan het begin van het studiejaar niet overslaan! En als je toch in het Noorden zit kom dan het laatste weekend van juni naar Assen voor het TTfestival! haha.
    Ik ben ook geslaagd voor vwo en ga volgend jaar naar Zwolle.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Van harte gefeliciteerd! Echt handig dat je gewoon al weet wat je wilt. Ik ga volgend jaar m'n laatste jaar in en ik heb nog geen idee..

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Cool, Groningen is een hele toffe stad, ik woon er zelf al een heel aantal jaar en het is er echt leuk :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Gefeliciteerd! Fijn dat je ookal daadwerkelijk weet wat je gaat doen. Ik deed na de middelbare school een opleiding waar ik nu niets meer mee doe.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Gefeliciteerd!! Ik ben ook geslaagd^^ hihi dus ik weet hoe je je voelt!

    BeantwoordenVerwijderen

Just leave your lovely comment!