maandag 2 april 2012

Aviva heeft een haat-liefde relatie met Facebook...

Ik zit te veel op Facebook. Op mijn wall verschijnt elke dag wel weer iets -of meerdere ietsen- nieuws. Veel mensen hebben me al verteld dat mijn berichten hun newsfeed totaal domineren. Velen vinden het leuk en velen vinden het, excuses voor dit woord, kut. Daarom besloot ik een officiële Aviva-maakt-foto's-en-interviewt-mensen-omdat-ze-daar-blij-van-wordt-pagina te maken. Eerst kwam ik met de naam 'Aviva Media', helaas merkte ik (nou eigenlijk mijn vader) een uurtje later dat deze al bezet was. Ik besloot gewoon maar even niet zo moeilijk te doen en de pagina 'Aviva Bing - Tekst en fotografie' te noemen. Één klik op de knop en de pagina was gemaakt.



Toen kwam stap twee, het uitnodigen van vrienden om jouw pagina te liken. Na het lezen van die stap, van dat bericht. Besefte ik hoe raar het eigenlijk is, dat je mensen moet vragen jou leuk te vinden. Iedereen wil feedback. Daarom zijn de social network sites ook allemaal zo populair. Je krijgt de kans om een soort etalage voor jezelf te maken. Gevuld met alles over jou dat je belangrijk vindt. Word je getagged in een foto, maar zit je make-up niet helemaal goed meer? Geen probleem! Druk op 'verwijderen van profiel' en de foto verdwijnt. Vind je jouw neus te groot? Maakt niet uit! Plaats een foto vanuit een hoek waardoor jouw neus opeens véél kleiner lijkt. Met de nadruk op lijkt. Je hebt nog steeds een grote neus. Het is gewoon niet te zien op jouw Facebook-pagina, in jouw persoonlijke etalage. Iedereen wil likes en comments. Het is een bevestiging dat je er toe doet.

Waarom besluit ik dan zelfs nóg een FB-pagina te starten? Omdat Facebook ook ontzettend grote pluspunten heeft. Het feit dat je in contact kan blijven met vrienden, familie en kennissen (ookal wonen ze aan de andere kant van de wereld) bijvoorbeeld. Facebook is zoals ik al eerder zei ideaal voor het krijgen van feedback. Je kan mensen laten zien wat je kan en horen wat ze er van vinden. Voor mij is dat ontzettend  belangrijk geweest. Fotograferen, kunst maken, is leuk. Maar het werd voor mij pas belangrijk toen ik reacties en emoties begon op te roepen. Toen ik feedback kreeg, toen ik 'gezien' werd.

Anyway...

Eigenlijk heeft deze post geen duidelijk plot. Het is gewoon een stukje tekst, geschreven door een meisje uit de internet-generatie. Een meisje dat wil weten of ze er toe doet. Een meisje dat stiekem reclame wil maken voor haar foto's, maar het tegelijkertijd ook onzin vindt. Ik dwaal een beetje af. Het is laat, ik heb net een druk maar episch weekend gehad én ik heb honger. Dus ik laat het hier maar bij. Ik heb gewoon precies geschreven wat er in mij opkwam. Normaal denk ik er langer over. Misschien is dit juist wel goed. Kunnen jullie een kijkje nemen in het warrige hoofd van Aviva. Hm, of misschien moet ik maar eens gaan slapen...

And now I shall leave you with one more dosis of epicosity, Aviva OUT! Kudos naar de mensen die weten van welke leuke Youtuber deze 'afscheidsconstructie' komt. Hieronder dus as promised de dosis of epicosity, een nummer van één van mijn favoriete bands (dat ik na veel oefenen eindelijk kan spelen op gitaar!).



Hierboven staat de link naar de nu nog ietwat lege Facebook-pagina, waar ik foto's en tekst ga posten. En dingen die daarmee te maken hebben. Dush... Ik zou het heel erg tof vinden als jullie de pagina zouden liken. Stiekem. c:

Dare to dream, Aviva.

3 opmerkingen:

  1. Massage Martin2 april 2012 om 09:38

    "Aviva OU"? Ietsje beter naleven wat je schrijft viev ;p Voor de rest heb je wel helemaal gelijk!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Massage Martin2 april 2012 om 09:40

      Dat standaard moment dat er een spelfout in je reactie over een spelfout staat. Fml. Maar ik zit op m'n mobiel, dus ik heb autocorrect als smoes :p

      Verwijderen
  2. Haha leuk! Ik heb mijn marchinonthebeat blog op wordpress voor verhalen en die dingen, en een blog op tumblr arewehuman? om hier al mijn plaatjes en muziek en de kleinere dingen te plaatsen =D
    Zodat ik ook niet iedereen er op mijn facebook pagina ermee verveel. Ook heb ik zelf voor allebei de blogs een Facebook pagina =].

    Ik ben in ieder geval benieuwd naar die van jou...

    BeantwoordenVerwijderen

Just leave your lovely comment!