zaterdag 28 april 2012

Rosalie dwingt jullie allemaal om Sherlock (BBC) te kijken

Ja, je leest het goed: ze dwingt jullie (o.a. met behulp van virtuele hypnose, een experimentje voor natuurkunde).

Iets meer dan twee weekjes geleden keek ik de allereerste aflevering van de serie Sherlock en MIJN HEMEL het heeft m’n leven compleet gemaakt en verwoest op zoveel verschillende manieren. Ik was bang voor een post-Doctor Who-syndroom, met veel pijn, eenzaamheid, dekentjes en Kleenex. Oh de onwetendheid. Vlak voor het kijken van de laatste DW-aflevering keek ik de laatste aflevering van Sherlock en mon dieu IT BURNS. Mijn hart is weggebrand, en de gedachte aan de laatste scènes alleen al bezorgt me keer op keer weer een emotionele rolberoerte en ik ben na minstens tien dagen nog steeds niet hersteld. Ik heb nog nooit echt gehuild vanwege een film of serie, wel vaak op het randje gezeten (hierbij kijk ik vooral boos naar Doctor Who, want daar zaten me soms ook emotionele moordenaars tussen!). Maar bij The Reichenbach Fall - de állerlaatste aflevering van Sherlock - was het zo ver. Kan ik dat ook van m’n try-before-you-die-lijstje schrappen.
Conclusie: ik leefde de afgelopen week in een sociaal isolement vanwege het einde van mijn twee lievelingsseries, met een gebroken hart en compleet zielloos aangezien ik m’n ziel onlangs aan Tumblr heb verkocht.
"Are you wearing any pants?"
"No."
Zo doen we dat in Buckhingham Palace
 Desalniettemin raad ik ieder levend en weldenkend wezen aan Sherlock te kijken. DOE HET EN DOE HET NU. Ga niet af op het uiterlijk van de acteurs (waar ik tijdens het kijken van de trailer ook niet echt warm van werd – na een halve aflevering ben je verliefd, beloofd), hun acteerwerk maakt zoveel goed en je gaat zo verschrikkelijk veel van ze houden en en en en en
de gedachte alleen al zorgt ervoor dat er kortsluitinkjes in mijn brein ontstaan waardoor een voorheen perfecte combinatie van woorden nu een grote mengelmoesige puinzooi vormt waar niemand nog iets van zou begrijpen, dus ik zal m’n mond maar houden.


Nog niet overtuigd? Sherlock heeft het beste fandom OOIT. De mensen zijn geweldig, hilarisch en het is een van de grootste fandoms op Tumblr. Helaas voor mij heb ik tot nu toe welgeteld één vriend over weten te halen het te kijken, maar meneer is te druk met andere zaakjes zoals naar Griekenland gaan, waardoor hij het einde nog niet gezien heeft en ik niets kan zeggen zonder alles te spoilen (ja, voel je maar aangesproken  Roemer! - ik weet dat je dit leest, en als je het niet doet zorg ik ervoor dat het alsnog gebeurt, graag gedaan). Als je slecht tegen cliffhangers et cetera kunt, raad ik je wel aan te wachten met het kijken van de laatste aflevering tot volgend jaar, want Sher komt waarschijnlijk pas terug rond de zomer van 2013 (yay, nou dát noem ik nog eens wachten op je serie)

Ohja, niet schrikken: Sherlock is naar het hier en nu gehaald. En het is perfect. Punt.
Maar echt, for God’s sake, kijk het! Het acteerwerk is briljant, het plot geweldig en het script genial. Per-fec-tie. En dan heb ik het nog niet eens over al die quotes gehad. Geen grapje. Kijk. Kijk. Kijk-kijk-kijk-kijk-kijk!

Heb jij Sherlock al gezien? Deel je mijn gevoelens voor de serie?

Hakuna matata!

Niet mijn foto's. 

9 opmerkingen:

  1. Nop ken het niet, ben wel benieuwd!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. SHERLOCK!!!! Ja, mede-fan, ik ben verslaafd aan Sherlock. Beste serie die ik in tijden heb gezien. Ik houd van de BBC.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja inderdaad wat een geweldig fijne serie is dat. Helaas zijn er maar 6 afleveringen..

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ja, gezien, fantastisch!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Sherlock is echt zo vet xD
    Jammer dat we zo lang moeten wachten op een vervolg....

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Als ik Tumblr niet had om me door het wachten heen te slepen ...

    Het voordeel is wel dat ik weet dat a) Steven Moffat (één van de producers en schrijvers van Sherlock) nu druk bezig is met Doctor Who, dus dat DW er eind dit jaar weer aankomt met een nieuwe companion en alles, waar ik ook heel erg naar uitkijk en wat het wachten verzacht en b) seizoen 3 het wachten sowieso waard zal zijn. Iedere seconde is tot nu toe epic geweest en ik gok dat de volgende afleveringen ook zeker in die richting zullen zitten.

    Dat is ook echt het enige dat het een beetje overleefbaar maakt.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heb je de nieuwe Sherlock holmes films ook gezien? Die zijn ook ontzettend vet, en robert downey junior is een super acteur ^^

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wel jammer van de spoiler in je post, voor de mensen die het daadwerkelijk gaan kijken ^^

    BeantwoordenVerwijderen

Just leave your lovely comment!