zaterdag 11 juni 2011

Irene reviewt Samsung Galaxy Europa

Hallo lieve lezers,

Vorige week maandag, 31 mei, was ik jarig. Ik had al een tijdje een nieuwe mobiel nodig maar kwam nooit ‘de ware’ tegen... Tot dat ik de Samsung Galaxy Europa zag! Ik heb deze mobiel mijzelf cadeau gedaan voor mijn verjaardag, het was liefde op het eerste gezicht.




De Samsung Galaxy Europa is een hele fijne mobiel, hij ligt lekker in je hand en het touch screen werkt goed. Ook heeft deze mobiel een camera en wifi (android). De camera doet het supergoed, ik had hem slechter verwacht voor een mobiele camera; ik ben erg tevreden over de kwaliteit. Ik heb de mobiel nu zo’n 2 weken en het valt me op dat hij al 2x is vastgelopen. Dit klopt niet helemaal; het is immers een nieuwe telefoon. Maar goed, ik vergeef het hem want voor deze prijs heb je al een redelijk goede mobiel.

Dat er Wifi op zit is ook heel erg fijn. Vooral als je een blog hebt: ik kan altijd even op onze blog kijken of er nieuwe reacties zijn geplaatst en mijn mails checken. Als ik een sms, tweet of mailtje ontvang hoor je een geluidje. Een minpuntje is dat de Wifi soms snel wegvalt en je opnieuw weer je Wifi-verbinding moet aantikken. Door de Wifi is helaas de batterij wel snel leeg, ik laad mijn mobiel elke nacht op. Niet dat het zo’n probleem voor mij is, maar het is wel irritant om je mobiel steeds ’s nachts op te laden en het is ook niet zo milieuvriendelijk. Ook handig is het, dat je apps kunt downloaden. Ik heb onder andere apps van Twitter, Hyves, Facebook, spelletjes (Angry Birds en Jewels) Ebuddy, Google Maps, een navigatiesysteem en een vertaalmachine. Er stonden al een aantal standaard apps op (onder andere YouTube en mijn mail).

Ik vond het zelf wel even wennen zo’n nieuwe mobiel. Het is een heel nieuw menu en het touch screen is ook wel even wennen. Het is natuurlijk superhandig, zo’n touch screen, maar ik krijg al snel last van mijn vingers als ik een tijdje aan het msn’en ben.

Zelf heb ik deze Samsung gekocht bij de Vodafone winkel in Drachten. De service is uitstekend; ze zijn supervriendelijk en geven altijd heel eerlijk hun eigen mening. De man die mij hielp was zo aardig om het hoofdkantoor te bellen om te vragen of ze mijn internet wilden uitschakelen. Zo gaat de wifi niet automatisch op mobiel internet als ik uit het Wifi-bereik ben, wat mij nogal wat beltegoed scheelt. Ik heb ook een hoesje erbij gekocht, omdat ik mijzelf wel langer ken dan vandaag (ik laat alles wel 9234020x vallen). Ik vond het namelijk wel een enge combi: Irene en touch screen! De exacte prijs van deze telefoon verschilt trouwens per winkel.

Hieronder even alle punten op een rijtje:

+ Fijne mobiel, ligt goed in de hand
+ Wifi
+ Goede camera
+ Touch screen werkt goed
+ Je kunt apps downloaden- Hij loopt soms vast
- Batterij is snel leeg
- Wifi valt soms weg

Mijn conclusie
Het is een superfijne mobiel, sowieso voor de prijs. Dankzij de Samsung Galaxy Europa ben ik 24/7 bereikbaar op allerlei social media en onze blog. Ook kan ik mijn Twitter verslaving voortzetten J Dus ben je op zoek naar een nieuwe mobiel: Dan kan ik je deze wel aanraden!

Een fijn weekend toegewenst!

“Be who you want to be, not what others want to see”

With love,Irene

2 opmerkingen:

  1. Ik heb die foon ook, al een maand maar nog nooit last gehad dat die vastzat.
    En inderdaad de batterij is rap leeg, maar ik heb een handige tip voor je, als je denkt als je een app hebt afgesloten echt afgesloten is dat is niet waar, en om de apps toch af te sluiten kan je best advanced task killer gebruiken en gaat de batterij toch iets langer mee. En ook niet constant de wifi, bluetooth en gps op laten staan

    BeantwoordenVerwijderen
  2. @Anoniem

    Bedankt voor de tips! Ik heb inderdaad niet altijd wifi aanstaan, alleen als ik hem(/haar?) gebruik.

    Thnx!

    BeantwoordenVerwijderen

Just leave your lovely comment!