woensdag 14 maart 2012

Sharon steunt #538voorWarChild

 

Nee, het is geen goededoelenweek (Rosalie's artikel over KONY2012 al gelezen?), maar omdat de actie van radio 538 in samenwerking met WarChild vrijdag afgelopen is, wilde ik jullie hier nog even over informeren. Afgelopen maandag zond radio 538 namelijk live uit vanaf de Kerkbrink in Hilversum, en ik was erbij!

Radio 538 zet zich van 9 tot en met 16 maart 2012 in om zoveel mogelijk geld op te halen, zodat War Child oorlogskinderen kan helpen. War Child zorgt ervoor dat deze kinderen – ondanks de oorlog – leren lezen, schrijven, rekenen of een vak leren. Voor kinderen in een oorlogsgebied is een school een veilige plek waar ze vrienden kunnen maken. Als kinderen zich veilig voelen en er niet alleen voor staan, zitten ze lekkerder in hun vel. Onderwijs helpt zo letterlijk om de oorlog uit een kind te halen.

Al het geld dat met de actie 538 voor War Child wordt opgehaald, gaat dit jaar naar het onderwijsprogramma van WarChild. Jouw geld gaat naar de projecten van WarChild wereldwijd. WarChild werkt in 12 landen: Afghanistan, Burundi, Colombia, DR Congo, Israël/Bezette Palestijnse gebieden, Libanon, Oeganda, Sierra Leone, Soedan, Sri Lanka en Tsjetsjenië. Maar ook in Nederland, waar War Child kinderen van asielzoekers helpt.

In Hilversum was er 's morgens een optreden van Di-Rect, en 's avonds kwamen Kraantje Pappie en Quintino een show weggeven. Ik was er 's avonds bij, en het was echt geweldig! Er hing een heerlijk relaxte sfeer, iedereen danste op de muziek, en op het feit na dat de cameramannen de hele tijd een camera in mijn gezicht duwde (dat is het risico van altijd vooraan willen staan, haha) heb ik echt van de avond genoten. Kraantje Pappie verliet na een paar nummers (waaronder 'Waar is Kraan', 'Wat nou als het lukt' en 'Hoop Nu') helaas het podium al weer, maar dit werd goedgemaakt met drie kwartier muziek van de geweldige DJ Quintino.


Kraantje Pappie. Wat een held, hij is onwijs goed live!
Poging 'foto van het scherm maken als ik er op sta' nummer 1000. Gelukt.
Precies in het midden, het meisje dat níet naar de camera kijkt, haha.
Quintino.
Met mijn lieve dansvriendinnen Esther en Josca
s9vqf.jpg
Foto van Quintino, rechts vooraan, heartsign. Oui, c'est le moi.
Deze actie eindigt helaas aankomende vrijdag alweer. Vandaag (woensdag) staat de radio 538 'studio' in Meppel op het Kerkplein, en zijn er optredens van Basto en Lange Frans. Donderdag mag Leeuwarden genieten van de 3J's en Bingo Players, en de grote finale is vrijdag in Groningen, met Racoon en Sander van Doorn. Ik raad het je echt aan om even te gaan, het kost niets (tenzij je geld wilt doneren natuurlijk) en je hebt een geweldige dag/avond/middag!

Zelf heb ik ook geld gedoneerd, omdat ik WarChild echt een goede organisatie vind. Als jij dit ook wilt kan je of naar de radio 538 truck gaan, of de instructies op de site lezen.

Believe in Yourself,
Sharon.
De informatie komt van www.538voorwarchild.nl

1 opmerking:

  1. Ik wou er ook heen gaan, uiteindelijk niet geweest. Ziet er leuk uit! Ik vind Warchild ook een goede organisatie!

    BeantwoordenVerwijderen

Just leave your lovely comment!