woensdag 17 augustus 2011

DIY: Sharon maakt een 'American Flag' Short!

Hello ladies!
Ik zag laatst op een forum een short met daarop de print van de Amerikaanse vlag. Het meisje dat het topic had aangemaakt, vroeg zich af waar je zulke shorts kunt kopen. Dit bleek nog een heel gedoe te zijn (je schijnt ze in de New Yorker te kunnen kopen, maar ik ben ze zelf nog nooit tegen gekomen), dus ik besloot er zelf eentje te maken; dat kan toch niet zo moeilijk zijn?

In mijn kledingkast had ik nog een oude short liggen die ik bijna nooit aandeed, omdat ik de pijpen iets te lang vond. De schaar erin dus, om er een leuk model van te knippen! Ook heb ik de randen iets meer laten rafelen.


Bij de Pipoos kocht ik twee potjes textielverf van 2,55; een witte en een rode. Om mooie strepen te maken, gebruikte ik stukjes plakband. Ik zal hier een uitgebreide stap-voor-stap fototutorial met veel foto's plaatsen!


Wacht tot de verf helemaal droog is, en haal dan voorzichtig het plakband eraf. Het is belangrijk dat de verf helemaal droog is, anders kan het namelijk nog uitlopen, en dat willen we natuurlijk niet. De droogtijd ligt aan de dikte en het merk van de verf, maar is over het algemeen zo'n 2 á 3 uur.


Bij de rode strepen heb ik het iets anders gedaan; ik heb eerst het te verven vlak geverfd met een vrij dikke kwast, en daarna met een dunner kwastje de randjes gedaan. Ik heb expres geen gebruik gemaakt van plakband - al heeft het feit dat de plakband op was heeft ook een kleine rol gespeeld.. - omdat ik zeker wilde zijn dat er geen verf onder het plakband zou kunnen raken.

 

Dan is het nu tijd voor de lucky stars. Hierbij zijn eigenlijk geen regels: maak gewoon zoveel sterren als je wilt, met elke grootte die je maar wilt. Ik heb gekozen om kleine en grote sterren door elkaar te doen voor een speels effect. Als vorm voor de ster heb ik een pentagram aangehouden, wat je op de tweede foto kunt zien.

 
And then your American Flag shorts are finished! Ik vind het resultaat echt heel tof geworden. Ik vind 'm dan ook erg leuk staan met mijn woodstock-achtige shirtje & high heels als het buiten lekker weer is.


Als laatste heb ik nog een gigantisch belangrijke tip voor je: strijk je geschilderde shorts met een stukje bakpapier erop. Ik was eigenwijs, en deed dit niet. Toen ik 'm voor het eerst uit de was haalde, had ik een waisted American flag shorts. Als dit níet je bedoeling is - ik vind het uiteindelijk best tof, maar ik kan het me voorstellen als je het zonde van je werk vind - raad ik dus zeker aan om je broek even te strijken!
Mijn high waisted variant. Vooral de sterretjes en de witte strepen
zijn.. niet meer zo wit.
Wat vinden jullie? Gaan jullie ook een American Flag short maken? Of heb je er misschien al eentje gemaakt? Stuur je foto's op naar dailynoted@hotmail.com en misschien komt er een foto van jouw shorts op de blog!

You'll always regret what you don't say,
Liefs, Sharon.

11 opmerkingen:

  1. Wauw ' super leuke diy ! :D

    Liefs' http://xxarmani.blogspot.com/

    BeantwoordenVerwijderen
  2. die zag ik gisteren op het girlscnen forum! maar alleen een foto. Nu kan ik 'm ook maken dankzij je diy! Thanks :D

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Erg leuk gedaan!

    xx ♥
    lifeisjustmagical.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  4. ik vind het juist leuk als het wit niet meer zo wit is :)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Is het niet mooi om in plaats van witte verf bleekmiddel te gebruiken? Dan zit het wit echt in de stof zeg maar. Verder ziet het er wel heel gaaf uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik ga er vanavond eentje maken! alleen de linkerkant maak ik blauw en de sterretjes doe ik er recht op !

    BeantwoordenVerwijderen

Just leave your lovely comment!