zondag 15 januari 2012

De 10 dingen die je nog niet wist over Iris

Hee-hoi,

Wist jij dat...

1. Iris graag naar series kijkt? Vroeger volgde ik de series Glee en Desperate Housewives altijd braaf via de Nederlandse tv. Maar nu kijk ik ze al een tijdje online en heb ik ook al een paar nieuwe series ontdekt, zoals Pan Am.

2. Iris stiekem droomt van een landhuis met een eigen paard? Jaaaa, en dan elke dag door de bossen heen draven met mijn geliefde viervoeter. Als ik dan ’s avonds thuis kom steek de openhaard aan, en eet ik kaasfondue.

3. Iris eigenlijk heel slecht is in sport?
Ik vind het leuk om te doen, daar niet van, maar ik kan het gewoon echt niet. Ik ben vooral afgrijselijk slecht met balsporten, en werd vroeger altijd als laatste genoemd als er teams gemaakt werden. Een klein lichtpuntje; ik kan wel lekker snel rennen.


4. Iris van zingen houdt?
Meestal zing ik in het huis, of neurie ik op de fiets naar school. En meestal ook veel verschillende dingen, cartoon liedjes tot liedjes van Beyonce. Als ik alleen thuis ben neig ik ook mijn Itunes nét ietsje harder dan normaal te zetten.

5. Iris geen spinazie lust?
Ik lust bijna alles, maar spinazie ‘snap’ ik gewoon niet. Ik erger me altijd aan mensen die kieskeurig zijn over eten en niets lusten. Ik heb hier dan ook mijn eigen theorie voor: De minder je lust, hoe minder avontuurlijk je bent in het echte leven.

6. Iris sinds een paar dagen contact lenzen heeft?
Jep, it’s official. Ik ben van de bril (die ik niet vaak droeg) overgegaan naar maandlenzen. En tot nu toe bevalt het! Alleen het in- en uit nemen vergt enige concentratie. Eindelijk kan ik alles scherp zien, wow!

7. Iris een concentratieprobleem heeft?
Ik heb niets medisch, maar ik merk vaak wel dat ik wel érg snel ben afgeleid ben of geen zin meer heb. Ik krijg alles wel op tijd af, ook al is het die ochtend nog gedaan.

8. Iris Engeland eigenlijk niet zo mist?
Nu nog niet nee, ik denk dat het nog wel komt. Maar ik heb het ontzettend naar mijn zin in Nederland, en wil er niet meer weg! Bijna alles wat me dierbaar is zit dichtbij, en het eten is goddelijk.


9. Iris gitaar wil leren spelen?
Ik wil snel lessen gaan nemen, en dan zelf muziek gaan schrijven. Vroeger schreef ik ook mijn eigen liedjes, wat dacht je van deze (geschreven toen ik ongeveer 10 was):

“Weg over het water, in het blauwe dal.
Tussen alle vissen, en heel veel koraal
 -
Er komt een orkaan, de golven slaan over het dek.
Ze zijn vergaan, er is daar nu een stille plek.
 -
Duikers in de zee, op zoek naar de boot.
Ga jij met ze mee? Want die boot is veel te groot!”

10. Iris lekker gek kan doen?
Als je me goed kent, weet je dat ik soms wel raar kan zijn. Maar dan wel op een leuke manier, hoop ik. Ik voel me snel thuis bij mensen, maar dat ligt ook aan die persoon zelf.

Wat verbaast jou het meest?

“la vie boheme”
X - Iris

Ps: ‘La vie boheme’ betekend het leven van iemand die anders dan de anderen is. En ik wil graag anders zijn, niet zoals iedereen.

3 opmerkingen:

Just leave your lovely comment!