donderdag 12 januari 2012

Annemarieke over het bouwen van een “Hobbit-Huis!”

Juist, nu denk je natuurlijk meteen aan Lord of the Rings, nou: dat is ook de bedoeling! Ik heb het inderdaad over onze kleine vriendjes met harige voeten, die in zo’n leuk Teletubbies-huisje wonen, met een ronde deur! Laten we eerlijk zijn, toen we die films zagen wilde we meteen allemaal ook zo’n knus huisje. Misschien niet om 24/7 in te wonen, maar dan op zijn minst als vakantiebestemming!  Nou hier dus eindelijk het goede nieuws: Het is mogelijk om je eigen (bewoonbare) Hobbit-huis te bouwen!

Een familie in Wales heeft in nog geen 4 maanden voor elkaar gekregen haar eigen (kleine) droomhuis te bouwen, en het kostte hen maar 3000 pond in totaal!
Arthur Cristian heeft met behulp van zijn vrouw en zijn vader het huis zelf ontworpen en gebouwd, van onder andere takken hout, klei en mos, met af en toe wat hulp van de rest van de familie. Alles is gemaakt van natuurlijke producten en het huis ligt half verstopt in een heuvel. De familie wilde zich dichter bij de natuur voelen en vond bovendien de huizenmarkt veel te duur.. dus waarom zou je dan niet je eigen huisje bouwen, precies zoals jij het wilt?
Bekijk hier de foto's hoe ze deze deze geweldige creatie hebben opgebouwd:






 De familie woont echt in dit huis, en heeft, na het enthousiasme van veel mensen, nog vier Hobbit-Huizen gebouwd, die nu ook worden bewoond.

Hopelijk heb ik iedereen nu stik jaloers gemaakt op onze vriend Arthur die dit geweldige idee bedacht, en wil iedereen nu meteen verhuizen naar een “kleine woonruimte”!
Wat vinden jullie van deze knusse natuurwoningen? Geschikt of ongeschikt?

Always.

Lots of Love,
xxx
Annemarieke

6 opmerkingen:

  1. Oh my! Hier heb ik dus echt bewondering voor. Ik zou best in zo'n 'hobbithuis' willen wonen. Cosy!
    Thanks for sharing!

    Loves,
    Rowan

    www.redreidinghood.com

    BeantwoordenVerwijderen
  2. @Anne,
    Me too! <3

    @Rowan,
    Dankje! En geen probleem. ;) Vond het inderdaad zelf ook erg opmerkelijk, en dacht dat moet ik even delen. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ga je ook zo'n huis bouwen ergens in Engeland als je klaar bent met je studie? Kun je je eigen creativiteit helemaal uitleven!
    Kom ik bij je op bezoek en mag ik dan blijven slapen?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Haha ziet er echt super mooi uit!
    :D

    BeantwoordenVerwijderen

Just leave your lovely comment!