woensdag 18 januari 2012

Sharon figureert in Who's In Who's Out

Hé hallo, long time no see!

Vorige week donderdag kreeg ik een ontzettend tof mailtje in mijn mailbox: het mailtje dat officieel bevestigde dat ik 's zondags mocht figureren in BNN's nieuwste serie Who's In Who's Out!

Vlnr: Yootha Wong Loi Sing (Angel), Juvat Westendorp (Mounir), Carolien Spoor (Sanne), Sjoerd Spruijt (Dylan) en Thomas Höppner (Guido).
Who's In Who's Out (WIWO) is een serie die vanaf begin januari bij Zapp te zien is. In de serie volg je een aantal leerlingen van de Dutch Stage Academy: een zeer exclusieve school voor dans, zang en theater. Maar het is geen normale serie: als kijker kan je namelijk beslissen wie er uit de serie moet, en kan je zelf ook auditie doen voor éen van de hoofdrollen! Dit gebeurt allemaal op de website van WIWO, www.wiwo.bnn.nl.
De afgelopen twee weken ging de strijd over wie eruit moest tussen Karlijn Wammes (Mandy) en Lesley Korpos (Michael). Via de website is er het meest op hun audities gestemd, waardoor zij een rol voor aflevering éen en twee hebben weten te bemachtigen. De rol voor aflevering drie en vier, die van danser Tony, is vorige week gegeven aan acteur/danser Boris Schreurs. Het is natuurlijk ontzettend tof om deel uit te maken van een cast met Carolien Spoor (Sanne), Juvat Westendorp (Mounir), Thomas Höppner (Guido), Isabelle Beernaert (Juliette) en nog vele andere topacteurs.

Op de website staan, naast het stemmen op de auditanten, ook de afgelopen afleveringen en webisodes. Webisodes zijn korte filmpjes van een minuut of tien, waarin een backstagereporter alles bijhoudt wat er achter de schermen gebeurd: ontzettend leuk om te zien! Hier kan je alle webisodes terug kijken.



Toen ik zelf een oproep zag dat de redactie van WIWO op zoek was naar figuranten voor de 3e aflevering, twijfelde ik geen moment en gaf me op. Ik sprong echt een gat in de lucht toen ik een mailtje terug kreeg dat ik mee mocht doen!
Ik had precies drie dagen om zeven (!!!) trainings- en showoutfits bij elkaar te matchen, het liefst zo kleurrijk en zo stylish mogelijk. Zelf had ik welgeteld twee joggingbroeken, allebei zwart, dus ik ben mijn vriendenkring afgegaan en heb zeven gekleurde broeken bij elkaar weten te sprokkelen.

De dag van de figuratie zelf was echt geweldig. Het was ontzettend vroeg (half negen in Amsterdam, wat betekent dat ik om half zes op moest staan..), maar we werden heel hartelijk ontvangen door Suzanne, redactielid van WIWO en tevens degene met wie ik mailcontact had gehad over de figuratie. Er hing een ontzettend gezellige sfeer, en rond een uur of tien werden we, nadat we de meest kleurrijke outfits bij elkaar gezocht hadden, buiten op de set verwacht! Ik kreeg vrijwel meteen een gitaar in mijn handen, en samen met Almaz zaten we op een tafel. Ik moest samen met Almaz (een poging doen tot) gitaar spelen, en nadat de scene was opgenomen, werden wij ook nog eens apart gefilmd en opgenomen. Echt heel tof!
Na nog een aantal scenes waarin ik 'pauze aan het houden was' en een scene waarbij ik door het beeld liep (ja ja!), waren de scenes waarin ik zou spelen rond een uur of half twee afgelopen. Na een lekkere lunch was het eigenlijk de bedoeling dat ik naar huis zou gaan, maar omdat het zó gezellig was, ben ik met nog een aantal figuranten gebleven. We speelden gitaar, djembé en zongen, de muzikanten die hierna nog wel een scene hadden speelden hun stukje een aantal keer, en ik maakte overal foto's van. Totdat de regisseur ineens riep dat hij nog een aantal figuranten nodig had voor een scene, en wij dus deze figuratierollen mochten doen. Lekker zitten in de muziekklas op gekleurde Fatboys en luisteren naar de acteurs die muziek maakten: een heerlijk einde van de dag.
En, om jullie even de sfeer te laten proeven: foto's!

Almaz, Kyara en ik.
Juvat kan ook nog eens gitaar spelen!
Klassenfoto van de Dutch Stage Academy.
Teach me how to dougie, tea-teach me how to dougie. Met Valentino,
Tariq en Myhra.

Het was echt een geweldige dag, zeker weten dat ik mijn komende zondagen hier op de set wil doorbrengen!

Believe in yourself,
Sharon.


PS. Misschien weten jullie het al, maar ik ben al tijden ontzettend fan van Juvat. Ik vind hem echt geweldig, haha. En nadat ik hem vorige week zaterdag bij de so you think you can dance theatertour heb ontmoet, herkende hij me afgelopen zondag nog! Dat was wel echt even mijn happy-momentje van de dag. Nu weet ik dat Juvat niet alleen een geweldige danser is, maar ook nog eens goed kan acteren en echt onwijs aardig is! En nu heb ik eindelijk ook een goede foto met Juvat. Diegene die ik vorige week zelf had gemaakt, waren allemaal bewogen en overbelicht.. haha!

Alle foto's komen van WIWO's facebook, twitter en www.wiwo.bnn.nl

8 opmerkingen:

  1. Ah wat onwijs gaaf zeg, ik ben echt jaloers. Kan je je nog steeds opgeven?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ah, echt superleuk dat je dit hebt gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Super. Ziet er goed uit Sharon. Leuk verhaaltje! Tot snel :-) Grtz, Lesley Korpos

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Aaah wat leuk zeg! Ik kijk het ook, best een leuke serie! xx

    BeantwoordenVerwijderen
  5. wauw keileuke blog!!!
    xx kyara

    BeantwoordenVerwijderen
  6. hee meeis,
    wat leuk ik lees het nu pas.
    jammer dat je er zondag niet bent
    moet ik je missen haha,
    tot die week daarna.
    x suus

    BeantwoordenVerwijderen

Just leave your lovely comment!