zaterdag 4 februari 2012

Rosalie deelt het allerbeste recept voor witte chocolademelk

SNEEUW.

ER
LIGT
SNEEUW.

De witte donzige vlokjes zijn dan eindelijk neergedaald, mijn gebed is verhoord. Ik wist dat het zou helpen. Om volledig in de witte sfeeren te blijven en het toch een beetje warm te houden, zal ik, na jaren geheimhouding, dan toch eindelijk Het Ultrageheime Familierecept voor Authentieke Witte Chocolademelk delen. Met hoofdletters, ja ja.

Voor twee nogal grote mokken heb je nodig:
- een halve liter melk, gemolken van een pikzwarte koe bij volle maan.
- 75 gram witte chocola, gekocht op een vrije vrijdag.
- een snufje kaneel, gemalen tijdens het kijken van New Year's Eve
- een mes om flink hard mee te hakken

Stap 1
Kook de melk op een zacht vuur. Voor hen die deze stap niet begrijpen, heb ik een prachtige foto gemaakt.

Stap 2
Hak intussen de chocola grof. Zo dus. 

Als de melk kookt, voeg je de chocola bij de melk. Roer het goed door, zodat alle chocola wegsmelt/oplost (voor dit soort scheikundige processen moet je niet bij mij aankloppen. Laten we het erop houden dat de chocola WEG moet zijn). Roer de kaneel erdoor. Pas op dat het niet gaat klonteren, dat is niet echt appetijtelijk.

Et voilà! Ein Chocolat mit wittigheit (voor Duits moet je ook niet bij mij aankloppen)! 


Hakuna matata! - Rosalie
  

7 opmerkingen:

  1. OHGOD! Dat is iets wat ik écht nodig heb in deze dagen...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Njammie! xx

    thoselittlethingsbyj.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  3. WAT? IK KAN NIET GELOVEN DAT HET BIJ JULLIE AL SNEEUWT!! oneerlijk! tja bij ons is het vriespunt koud-- maar die chocolademelk kan er zonder sneeuw op de vloer ook wel in, toch? ;)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. hahah hoop dat het bij jullie ook snel sneeuwt! <3

      Verwijderen
  4. moeder van Anemarieke4 februari 2012 om 19:28

    Nooit gehoord van witte chocolademelk, maar ik ga het zeker een keer uitproberen! Het lijkt erg lekker! Proost, op een mooi wit weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuk artikel, mag ik even wat vragen over de site. Waarom zijn de links nu op de hoofdpagina blauw is dat een keuze van jullie. Ik vind het niet zo mooi, maar misschien ligt dat aan mij.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dear Anon,

      Nee, die blauwe titels doe we niet expres. Dit is waarschijnlijk een foutje van Blogger waar wij momenteel niet zo veel aan kunnen doen.
      Persoonlijk vind ik het ook geen gezicht.
      Bedankt voor je opmerking!

      Liefs,
      Anne

      Verwijderen

Just leave your lovely comment!