donderdag 16 februari 2012

Annemarieke doneert een typisch Engels recept: Scones!

Hallo keukenprinsesjes! (en prinsjes)
Vandaag trakteer ik jullie op mijn gastvaders hemelse recept! Wat is er Engelser dan Scones met een kopje thee? … Juist! Niets dus!

Voor 12 á 14 scones, neemt men:

*340 gram zelfrijzend bakmeel
*85 gram boter
*55 gram kristalsuiker
*125 gram melk
*4 eetlepels natuurlijke Yoghurt
*en een snufje zout.

(Optioneel, maar wel aan te raden) :
*60 gram rozijnen.
Warm de oven voor op 220 graden, en doe vast wat bakpapier op een bakplaat.
 
 
Zeef het bakmeel en zout in een kom, en kneed de boter en de rozijnen erdoor, tot het beslag op broodkruimels lijkt. Roer de suiker, melk en yoghurt erdoor, tot het een zacht beslag word.
 
Strooi wat bloem op je aanrecht/werkplank en kneed het deeg tot het soepel is, rol het uit tot het ongeveer 2 cm hoog is. Snij cirkels van +/- 5 cm doorsnede (gebruik bijvoorbeeld een koekjesvorm) en leg ze op de bakplaat. Bak de scones 12 – 15 minuten tot ze goudbruin zijn.
Natuurlijk eet je deze heerlijke scones niet kaal! Snij ze door de helft en besmeer ze met boter en een dikke laag aardbeien jam, of doe er een flinke toef geklopte room bij! … En natuurlijk een flinke pot thee.
 
Geniet van je bordje Engelse cultuur, en eet smakelijk!
 
Always.
 
Lots of Love,
xxx
Annemarieke
 

8 opmerkingen:

  1. OMG! dankjewl! Die zijn zó lekker! beter nog dan muffins. Ik heb me hier echt misselijk aan gegeten toen ik in london was een paar maanden terug.
    Nu kan ik ze thuis bakken, hoeraa! :D

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haha! Graag gedaan!
      Het is écht een aanrader dit recept! ik eet me er inderdaad ook echt misselijk aan! :P ZO zonde dat we dit niet in Nederland hebben!

      Verwijderen
  2. Reacties
    1. Dus het is lekker?
      Ik deel het uit met mijn spreekbeurt, zie berichtje van mij iets meer naar beneden,...

      Verwijderen
  3. Shame on me, ik ken het niet eens (A)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat nog lekkerder is, is om in plaats van een toef slagroom erop te doen, er aardbeien jam en echte engelse Devon clotted cream op te smeren!

    Kun je gewoon bij de jumbo halen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik hou mijn spreekbeurt over Londen en dan ga ik scone's uitdelen!
    Wel een duur grapje maar het lijkt mij heerlijk ook al heb ik het nog nooit gehad, zelfs niet toen ik in Londen was:'(
    Maareuhm is het lekker???
    Groetjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. suppper heb een 10 gekregen voor mijn scones

    BeantwoordenVerwijderen

Just leave your lovely comment!