dinsdag 14 februari 2012

Sam vertelt jullie 10 dingen die jullie nog niet wisten over Valentijn!


Ik zal het maar meteen toegeven: ik ben anti-Valentijn. Ja, jullie horen het goed, volgens mij ben ik de enige op de hele aardbol die niet smoorverliefd is/zich forever alone voelt/romantische films gaat kijken of dan ook maar iets voelt of doet wat gekoppeld is aan Valentijn. De feestdag heeft nooit veel voor me betekend (hoewel ik moet toegeven dat de Valentine’s Day prank die ik vorig jaar met mijn broertje heb uitgehaald wel briljant was) en dat zal waarschijnlijk ook niet snel gaan gebeuren. Gelukkig is er naast al het kleffe gedoe ook een hele hoop bizarre informatie te vinden over de dag van de liefde! Wisten jullie al dat…


…            vijftien procent van de Amerikaanse vrouwen zichzelf een bos bloemen stuurt met Valentijn?
…            er op aarde ieder jaar ongeveer één miljard kaartjes worden verstuurd vanwege Valentijn?
…            1000 mannen zo gek zijn om een letter voor Julia op te sturen naar Verona, de plaats waar het  
                liefdesverhaal Romeo en Julia zich afspeelt?
…            leraren, kinderen en echtgenotes gemiddeld allemaal meer Valentijnskaarten krijgen dan
                geliefden?
…            er rond Valentijn 20 – 30% meer condooms worden verkocht dan normaal?
…            Japanse vrouwen hun geliefde iets schenken op Valentijnsdag maar dat zij zelf pas een  
                liefdescadeautje krijgen op 14 maart?
…            het in de Middeleeuwen gebruikelijk was voor jongeren om de naam van hun geliefde uit een kom  
                met namen te trekken? Het briefje speldden ze vervolgens op hun mouw, zodat iedereen kon zien
                wie de gelukkige was. Hier komt de Engelse uitdrukking ‘to wear your heart on your sleeve’     
                vandaan. 
…            de rode roos de favoriete bloem was van de Romaanse liefdesgodin Venus?
…            Valentijn al sinds 1537 een officiële Engelse feestdag is?
…            alle aan Valentijn gerelateerde activiteiten sinds 2011 verboden zijn in Iran?




En goed dan, ik wil iedereen die wel aan Valentijn doet veel plezier wensen! Maak er topdag van
met je vriendje/vriendinnen/familie/hond/kat/eenogig groen slijmerig monster/whatever, zolang jullie het maar leuk hebben samen. Laat het me weten als jullie nog leuke tips of verhalen hebben over jullie Valentijnsdag!

Let’s keep the moon awake and do electric boogiloo.

Extra veel liefs (vanwege Valentijn dus),

Sam

9 opmerkingen:

  1. Whaha mijn vriend en ik kregen officieel verkering op 14 februari. Was gewoon toeval, maar vanwege die datum houden we als beginpunt(uhmmm op mijn initiatief weliswaar) de datum van onze eerste kus aan.

    Dus ja, hier nog een anti-valentijner.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Haha, grappige weetjes, die kende ik nog niet.
    Ik hou ook niet echt van valentijn en doe er weinig mee. x

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik kom hier terecht via Lisanne's blog en ik vind jullie blog erg mooi. Wat een leuke post, ik ben ook echt ontzettend anti-valentijn, vind het een beetje commerciële onzin. Dat plaatje is echt awesome. Ik volg jullie hoor (:

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Haha, grappig. Alleen dat van Iran klopt toch niet? Ik zag vanochtend op RTLnieuws dat ze zelfs in Iran valentijnsdag vieren.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat hebben jullie een mooie blog! Ik vind Valentijn veel te commerciël

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dat is toch wel erg, jezelf een bos bloemen sturen :')

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Awesome plaatje! <3
    En inderdaad. Valentijn is te commercieel. *niet dat kerst niet commercieel is ofzo, maar toch. :P*

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een leuke weetjes! Haha, ahh die Amerikaanse vrouwen..

    BeantwoordenVerwijderen

Just leave your lovely comment!