vrijdag 3 februari 2012

Anne maakt een boekenmuur DIY.

Mijn boekenmuur, het heeft al veel commotie met zich mee gebracht. Voornamelijk van mensen die er foto's op facebook van zagen, maar ook hier op Dailynoted kwamen er veel reacties op, echt ontzettend leuk!
Nu was er ook veel vraag naar een DIY en ookal hou ik er niet van als mensen 'mijn' idee na doen of opeens allemaal hetzelfde maken, maaaar, voor jullie maak ik een uitzondering. Het is allemaal niet zo'n moeilijk, het vergt vooral veel tijd en geduld.
Nu kan ik wel een hele lap tekst uit typen en vertellen hoe het werkt, maar waarom laat ik het jullie niet gewoon zien?

Men nemen een kwast, een bak behanglijm en
 een heel aantal boek bladzijden.

Onderschat de hoeveelheid behanglijm niet. Ik had een bak van 2.5 kilo en dat was niet voldoende. Ik had dan wel 9 meter muur, maar toch, de lijm gaat hard. Later heb je nog meer nodig om de hoekjes e.v.t bij te plakken. Ook raad ik voor gemengde lijm aan. Ik had later lijm poeder gekocht en dat ging voor geen meter.
Qua boek bladzijden; ik heb er zeker 1000 gebruikt, verder ben ik ruim de tel kwijt.

Doop de kwast in de lijm. Neem niet teveel lijm, maar ook zeker niet te weinig.
Als je te weinig neemt plakt de bladzijde niet
Smeer de lijm op de muur (obviousely).
Smeer ook een beetje op een bladzijde.
 De bladzijde worden veel te nat en gaan kreukelen, I know. Maar anders plakken ze echt niet. Het is vooral een kwestie van heel goed uit blijven strijken. Verder is het lijmen vooral trial and error.

Goed uitsmeren en vergeet niet een beetje
 op de vorige bladzijden te doen voor het overlappen!


Verder is het vrij simpel; gewoon plakken,
geduld hebben en experimenteren!


Het eindresultaat. Ik ben nog lang niet klaar met decoreren, maar de basis is er!

Me schapjes zijn nogal ongeorganiseerd  maar over een tijdje staat alles netjes en leuk der bij!

Ga je het zelf ook proberen, laat het resultaat dan vooral zien!

Stay Beautiful,
X
- For Narnia!

6 opmerkingen:

Just leave your lovely comment!